کتابی برای عید

یکی از بهترین کتابهایی که تا به حال خوانده ام،مجموعه کتاب های نیکولا کوچولو است.

داستان ها درباره یک پسر بچه بازیگوش است که ماجراهای جالبی با خانواده اش و دوستان مدرسه اش دارد.

نویسنده  آن گوسینی است و نقاشی های آن را سامپه کشیده است .آنها فرانسوی هستند.پشت جلدکتاب نوشته است:نیکولا کوچولو کتابی است برای کودکان 7 تا 70 ساله

تعطیلات این مجموعه را بخوانید قول می دهم در ایام نوروز شما با خواندن این داستان ها لبخند میزنید.

      نیکولا کوچولو

        دردسرهای نیکولا کوچولو

       دوستان نیکولا کوچولو

       تعطیلات نیکولا کوچولو

        زنگ تفریح نیکولا کوچولو

         نیکولا مرد کوچک

         یادش بخیر نیکولا کوچولو

       هنرهای نیکولا کوچولو

       سفرهای نیکولا کوچولو

     مدرسه نیکولا کوچولو

         همسایه های نیکولا کوچولو

امیر حسین مهدی زاده، فریبا و ویدا سعادت ترجمه و کتابهای کیمیا آنها را منتشرکرده است.

لطفا به حرف بچه ها توجه کنید

عید رفته بودیم تهران خونه دایی علی ،طبقه یازدهم اکباتان.

پنجره خونه رو به باند فرودگاه بود. ما می توانستیم پرواز و فرود هواپیماها را ببینیم.دایی علی به من یاد داده بود که کدام هواپیما مال کدام شرکت است . هواپیمای شرکت خودشان را هم به من نشان داده بود.

دایی من مهندس پرواز است .یک روز عصر که دایی علی پرواز داشت .به ما گفت که در این ساعت پرواز دارد .همه پشت پنجره رفتند و در همان ساعتی که دایی گفته بود برای هواپیمایی که پرواز کرد دست تکان دادند و هورا کشیدند و کلی سرو صدا کردند. من گفتم ولی این هواپیمای آسمان بود . دایی علی  ایران ایرتور است .کسی به حرف من توجه نکرد. مامان جی هنوز پشت پنجره آیت الکرسی می خواند همان موقع دایی علی  زنگ زد و گفت که هنوز پرواز نکرده است.